• ++389 2 2671 201
  • ssnm.info@gmail.com
  • Бул. Климент Охридски 58б 2/3, 1000 Скопје

Во време на КОВИД-19 кризата, прогнозите за слободата на печатот се мрачни

Пандемијата со КОВИД-19 ги стави јавното здравство во хаос, глобалната економија во шок и владите насекаде во криза. Исто така го преиначи начинот на кој работат новинарите, и тоа пред се затоа што властите во многу земји заразата ја земаа како изговор да ги замолчат медиумите, пишува Кетрин Јакобсен за Комитетот за заштита на новинарите (КЗН). Одредени опасности…

Повеќе

Извештај на Институтот Ројтерс: Ни требаат нови бизнис модели за новинарството

Британскиот Институт Ројтерс во соработка со Универзитетот Оксфорд на средината на јуни го објави шестиот годишен Извештај за дигитални вести 2020. Наодите кои се базирани на прашалници направени пред и за време на пандемијата со КОВИД-19 покажуваат интересни детали за иднината на медиумската индустрија, особено на локално ниво; анализира промени во конзумирањето вести, суштинското прашање на довербата; нивото…

Повеќе

Пандемијата покажа дека локалните вести се поважни од кога и да е

За време на пандемијата со коронавирусот, Ед Јонг, вработен во „Атлантик“ напиша импресивна серија на детални текстови за вирусот кој ја предизвикува болеста КОВИД-19 и за често збунувачките детали за тоа како се шири, за тоа што велат здравствените експерти што треба да правиме и што државите всушност прават (или не прават). Минатиот месец магазинот го објави неговиот последен…

Повеќе

Медиумите известуваат за здравствената криза, преживувајќи ја економската

пишува: Орце Костов Економската криза која ја предизвика пандемијата со коронавирусот не ги заобиколи ниту медиумите кои застанаа во првата линија на фронтот против опасниот вирус заедно со медицинските работници. Социјалната и економска сигурност во услови на двојно зголемен обем на работа и огромниот здравствен ризик при известување за теми поврзани со Ковид-19 станаа најголемиот предизвик на новинарите и…

Повеќе

Новинарите и медиумските работници со плата далеку под просечната

КЛУЧНИ ПОДАТОЦИ: – 35% од медиумските работници имаат од 15 до 20 илјади денари плата, што е далеку под просечната – 67% не се задоволни од платата или хонорарот – 63% одговориле дека никогаш не користеле боледување – 23% не се здравствено и социјално осигурани – 62% одговориле дека постои социјален јаз во редакцијата – 19% одговориле дека менаџментот…

Повеќе

Новинарите и медиумските работници стравуваат од вирусот, но и од губење на работата

ИСТРАЖУВАЊЕ НА ССНМ – КОВИД-19 И НОВИНАРСТВОТО КЛУЧНИ ПОДАТОЦИ На 62% овој начин на работа им влијае врз менталното здравје На 17 % од медиумските работници им била намалена платата На 22% сопствениците не им обезбедиле заштитна опрема На 45% им е потребна дополнителна заштитна опрема и сега и во следниот период На 25% од испитанциите најголем проблем…

Повеќе

АНАЛИЗА – РЕГУЛАЦИЈА НАСПРОТИ САМОРЕГУЛАЦИЈА ВО МЕДИУМИТЕ

Саморегулацијата го намалува влијанието на државата врз медиумите Пишува: Антоанела Димитриевска Паралелно со продорот на интернетот, односно со излегувањето на милиони онлајн медиуми во последните години во светот, но и во Македонија се отвори и прашањето за потребата од регулација на овој простор. Ова прашање, како и регулацијата на традиционалните медиуми влече со себе тешки, сериозни и поларизирани дискусии. Голем…

Повеќе

Како проверката на фактите може да победи во борбата против дезинформациите

Никој не смее да го потцени обемот на заканите на дезинформациите и намалената доверба, или комплексноста на нивните причини. Но, проблемот не е толку нерешлив, како што многу луѓе веруваат, пишуваат за www.project-syndicate.org одговорните лица на неколку проекти за проверка на факти како Питер Канлиф Џоунс (Африка чек), Лаура Зомер (Чекеадо), Ноко Макгато (Африка чек) и Вил Мој…

Повеќе

Кампања е кампања, закон е закон!

Францускиот и германскиот закон за борба против манипулации и дезинформации (компаративна анализа) Пишува: Марјан Танушевски Јавниот медиумски простор со години се контаминира со неточни вести и дезинформации, а крајниот корисник, аудиториумот, катаден бара или посакува одговори и одговорност. „Лажните вести“ датираат од поодамна! Низ кус преглед на минатото се воочува дека „лажни вести“ имало п.н.е, во времето кога Октавијан водел…

Повеќе

ИСТРАЖУВАЊЕ: Веб страниците за дезинформација генерираат повеќе од 200 милиони американски долари

Приходите од реклами ефикасно одржуваат веб-страници обележани како извори на дезинформација со милиони долари, велат заклучоците на една студија. И покрај разговорите за регулатива, експертите за Дојче Веле изјавија дека проблемот има потреба од „решение за целокупната индустрија“ Download the bad guys. Веб-страниците дизајнирани да ја доведат во заблуда јавноста и да шират дезинформации добиваат милиони…

Повеќе
Scroll Up