• ++389 2 2671 201
  • ssnm.info@gmail.com
  • Бул. Климент Охридски 58б 2/3, 1000 Скопје

Платите на новинарите во дигиталните медиуми под просекот

Во последните неколку години во Македонија дигиталните медиуми – порталите, заземаат се позначајна улога во делот на информирањето на граѓаните. Според последните податоци на Агенцијата за медиуми, од декември минатата година, околу 41 процент од граѓаните најмногу се информираат преку користењето на интернет порталите. Особено ова се однесува на помладата генерација, до 30 годишна возраст. Од нив, според Агенцијата,…

Повеќе

Проблемот со вистинските вести – и што можеме да направиме во врска со нив

Холандскиот новинар и основач на „Де Кореспондент“ Роб Вијнберг смета дека новинарството, како и вербата во него може да бидат спасени, но само доколку целосно се смени пристапот кон произведувањето на вестите. Во текст за „Медиум“ тој го објаснува процесот на формирање на редакцијата на „Де Кореспондент“ од идеја до реализација, но и мотивите за почнување на иновативниот пристап…

Повеќе

Можат ли новинарите да го издржат темпото да прават „повеќе со помалку“?

Во текот на последната недела од август, Сара Коељо напиша единаесет стории за „Далас Морнинг Њуз“. Тринаесет ако ги сметате двете статии кои ги пишуваше заедно со други новинари. Шеснаесет ако ги сметате трите кои ги поднесе претходната недела. Тоа е многу типична седмица за Коељо, која почна да работи како известувач со полно работно време во „Морнинг…

Повеќе

Како новинарите да се спротивстават на омразата кон нив?

Убиството на петмина вработени во весник во Анаполис, Мериленд од страна на читател кој долги години собирал гнев поради сторија за кривичната пресуда против него поради малтретирање на жена беше ужасен, екстремен пример на суровата реалност со која уредниците секојдневно се соочуваат: некои луѓе стануваат навистина бесни поради вестите и потребен е постојан труд да се деактивира тој…

Повеќе

Успешни медиуми ќе бидат оние кои ќе се откажат од новинарските догми на минатиот век

Најуспешни информативни медиуми во креирањето и одржувањето врски со своите читатели, корисници, слушатели и гледачи сè повеќе ќе бидат оние медиуми кои ќе се осмелат да се спротивстават на некои од новинарските догми на минатиот век: догмата – безбедна дистанца; догмата на неутралност; догмата на објективност; верувањето дека новинарите имаат посебна способност да пронајдат и изберат што е…

Повеќе

Ботовите се директна закана за новинарството

Иако ботовите се еден од главните трендови во дигиталната комуникација, многу корисници не знаат многу за нив – или нивната моќ да влијаат врз јавното мислење преку ширење дезинформации и пропаганда, пишува Ана Сиу во блог за Меѓународната новинарска мрежа. Според Џовани Лука Киампаља, истражувачки научник од Универзитетот Индијана, ботовите се „едноставен компјутерски програм кој оперира со…

Повеќе

Дали владите треба да ги субвенционираат информативните медиуми?

Државната помош за медиумите не е нов концепт. Во светот постојат многу примери на влади кои финансиски ги поддржуваат медиумите од јавен интерес – идеално без влијание врз уредувачката политика. Особено во демократските земји, владината интервенција во зачувувањето и промовирањето на димензиите на јавна вредност на информативното и квалитетно новинарство е структурно формативна, смета Пол Клеменс Мурсец во…

Повеќе

Образованието – заштитен панцир во битката со лажни вести

Пишува: Христина Беловска “Лажните вести” стана синоним за опасна општествена појава поради отсуството на институционална медиумска одговорност. Додека науката се занимава со утврдување на точната дефиниција на овој феномен, професионалното новинарство води неуморни битки за разобличување на манипулациите и чистење на фелата од злонамерници.  Паралелно, “Фејк њус машинеријата” продолжува да ги шири своите размери со помош на социјалните…

Повеќе

Платите на новинарите во дигиталните медиуми под просекот

Маја Томиќ Во последните неколку години во Македонија дигиталните медиуми – порталите, заземаат се позначајна улога во делот на информирањето на граѓаните. Според последните податоци на Агенцијата за медиуми, од декември минатата година, околу 41 процент од граѓаните најмногу се информираат преку користењето на интернет порталите. Особено ова се однесува на помладата генерација, до 30 годишна возраст. Од нив,…

Повеќе
Scroll Up