Успешни медиуми ќе бидат оние кои ќе се откажат од новинарските догми на минатиот век

Најуспешни информативни медиуми во креирањето и одржувањето врски со своите читатели, корисници, слушатели и гледачи сè повеќе ќе бидат оние медиуми кои ќе се осмелат да се спротивстават на некои од новинарските догми на минатиот век: догмата – безбедна дистанца; догмата на неутралност; догмата на објективност; верувањето дека новинарите имаат посебна способност да пронајдат и изберат што е…

Повеќе

Ботовите се директна закана за новинарството

Иако ботовите се еден од главните трендови во дигиталната комуникација, многу корисници не знаат многу за нив – или нивната моќ да влијаат врз јавното мислење преку ширење дезинформации и пропаганда, пишува Ана Сиу во блог за Меѓународната новинарска мрежа. Според Џовани Лука Киампаља, истражувачки научник од Универзитетот Индијана, ботовите се „едноставен компјутерски програм кој оперира со…

Повеќе

Дали владите треба да ги субвенционираат информативните медиуми?

Државната помош за медиумите не е нов концепт. Во светот постојат многу примери на влади кои финансиски ги поддржуваат медиумите од јавен интерес – идеално без влијание врз уредувачката политика. Особено во демократските земји, владината интервенција во зачувувањето и промовирањето на димензиите на јавна вредност на информативното и квалитетно новинарство е структурно формативна, смета Пол Клеменс Мурсец во…

Повеќе

Образованието – заштитен панцир во битката со лажни вести

Пишува: Христина Беловска “Лажните вести” стана синоним за опасна општествена појава поради отсуството на институционална медиумска одговорност. Додека науката се занимава со утврдување на точната дефиниција на овој феномен, професионалното новинарство води неуморни битки за разобличување на манипулациите и чистење на фелата од злонамерници.  Паралелно, “Фејк њус машинеријата” продолжува да ги шири своите размери со помош на социјалните…

Повеќе

Платите на новинарите во дигиталните медиуми под просекот

Маја Томиќ Во последните неколку години во Македонија дигиталните медиуми – порталите, заземаат се позначајна улога во делот на информирањето на граѓаните. Според последните податоци на Агенцијата за медиуми, од декември минатата година, околу 41 процент од граѓаните најмногу се информираат преку користењето на интернет порталите. Особено ова се однесува на помладата генерација, до 30 годишна возраст. Од нив,…

Повеќе

Експлоатацијата на фриленс новинарите е закана по нашата демократија

Ренате Шредер, Директор на Европската федерација на новинари Разликата помеѓу приходите на сè помалиот број новинари со стабилни договори и растечкиот број на фриленсери во Европа се зголемува, пишува во својата анализа Ренате Шредер, директор на Европската федерација на новинари. Европската федерација на новинари (ЕФЈ) и нејзината Експертска група за слободни новинари (ФРЕГ) се запрепастени од ваквото…

Повеќе

Довербата е најсилниот капитал на медиумот

Разговараше: Тамара Чаусидис Јованка Матиќ е истражувач и научен соработник на Институтот за општествени науки од Белград со 25-годишно искуство. Автор е на бројни истражувања и научни текстови од областа на комуникациите, медиумите и новинарството. На конференцијата на ОБСЕ што се одржа на 10 и 11 мај во Струга таа говореше на панелот „Медиумите во ерата на…

Повеќе

Демократија после вистина – факти наспроти емоции

Пишува: Кети Гетева Кога зборуваме за вистината ние зборуваме за нашата јавност, која нашата порака ја примилa и треба да ја разбере, а за тоа треба да сме доволно јасни. Факти или емоции – што е доминантно кај читателот кога ја прима веста или информацијата? Психолозите посочуваат дека нас во животот на се не тераат емоциите, не фактите.

Повеќе

Совети за младите новинари: Како да разоткриете лажни вести

По изборите во Америка, две од најголемите интернет компании во светот решија да ја засилат контролата врз лажните вести. Google најави дека ќе забрани користење на нивните онлајн рекламни услуги за интернет страниците кои промовираат такви вести, додека Facebook вели дека ги додале лажните вести во својата политика за рекламирање на интернет страници кои прикажуваат лажна…

Повеќе